SEO 101: Βασικές αρχές και συμβουλές

Σε αυτό το blog post θα συζητήσουμε για τις βασικές αρχές της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ως προς το να είναι φιλική στις μηχανές αναζήτησης. Θα συμπεριλάβουμε βασικές έννοιες οι οποίες θα γίνουν εύκολα κατανοητές από έναν αρχάριο ως προς το τι είναι το SEO και πως θα μπορούσαμε να το εκμεταλλευτούμε για την αύξηση των οργανικών επισκέψεων στην ιστοσελίδα ή στο eshop μας.

Τον τελευταίο καιρό, όλοι μπορεί να έχουν ακούσει κάτι για το SEO. Επιπλέον, δεν πρόκειται μόνο για το SEO. Κατά καιρούς, όλοι ακούνε ξανά και ξανά για SEO, SEM, PPC, Google Ads, Facebook Business Manager, κλπ. Δεν πειράζει λοιπόν να είστε μπερδεμένοι!

Επίσης εδώ αξίζει να τονίσουμε πώς όταν μιλάτε με κάποιον ειδικό και αυτός σας αναφέρει έννοιες τις οποίες δεν γνωρίζετε είναι απαραίτητο να ζητήσετε να στις εξηγήσουν.

Είναι φυσιολογικό λοιπόν ότι το επόμενο βήμα από την κατασκευή μίας ιστοσελίδας ή από την κατασκευή ενός eshop να προσδοκούμε την αύξηση των πωλήσεων του προϊόντος ή της υπηρεσίας της επιχείρησής μας. Ο πιο άμεσος τρόπος είναι μέσω διαφημίσεων στη Google ή στη Meta όμως γρήγορα κάποιος διαπιστώνει πώς το budget που απαιτείται είναι αρκετά υψηλό. Έτσι εδώ έρχεται η αμέσως επόμενη ερώτηση σχετικά με το πώς μπορούμε να κατατάξουμε σε υψηλότερες θέσεις στη google την επιχείρησή μας. Ας μιλήσουμε λοιπόν για το SEO!

Τί είναι το SEO;

Πρώτα απ’ όλα, μπορεί να αναρωτηθείτε: «Τι είναι το SEO;». Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης έχει να κάνει με το να κάνετε τους πιθανούς πελάτες σας να βρουν τον ιστότοπό σας όταν αναζητούν κάτι σχετικό με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Όταν οι χρήστες επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, μπορείτε να μετρήσετε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας. Γιατί είναι σημαντικό όμως κάτι τέτοιο; Πολύ απλά επειδή περισσότερη επισκεψιμότητα σημαίνει περισσότερες μετατροπές.

Αν θέλετε να βελτιώσετε την απόδοση του ιστότοπού σας στο SEO, πρέπει να ελέγξετε τις μετα-ετικέτες του ιστότοπού σας. Αυτές είναι κωδικοποιημένες στην ενότητα <head> . Χάρη στα meta tags, μπορείτε να βελτιώσετε τις επιδόσεις SEO της ιστοσελίδας σας, αλλά μπορείτε επίσης να επιτρέψετε ή να απαγορεύσετε τη σάρωση της ιστοσελίδας σας. Αν δείτε κάτι για «noindex» στα meta tags σας σε μια σελίδα που θέλετε να ευρετηριαστεί από οποιαδήποτε εργαλεία μηχανών αναζήτησης, πρέπει να το αφαιρέσετε! Διαφορετικά, η σελίδα σας δεν θα ευρετηριαστεί.

SEM VS SEO

Τώρα, ας υποθέσουμε ότι ελέγξατε την ενότητα και δεν υπήρχε καμία ετικέτα ‘noindex’. Υπάρχει ένας άλλος όρος που συχνά συγχέεται με το SEO και αυτός είναι το SEM ή αλλιώς Search Engine Marketing. Το SEM βοηθά τον ιστότοπό σας να προσελκύσει τόσο οργανικούς όσο και πληρωμένους επισκέπτες. Αλλά, μην έχετε αμφιβολίες- αυτό δεν σημαίνει ότι τα χρήματα είναι πιο σημαντικά από το περιεχόμενο. Αν θέλετε να ασχοληθείτε με το SEM, πρέπει να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας πληροί τα πρότυπα που συνιστούν οι μηχανές αναζήτησης.

PPC

Ένας άλλος σημαντικός όρος είναι PPC, Pay Per Click (Πληρωμή ανά κλικ). Όπως ίσως καταλαβαίνετε, χρεώνεστε για κάθε κλικ στις διαφημίσεις σας. Εάν θέλετε να ασχοληθείτε με το SEM, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί σχετικά με το PPC.

Κατηγορίες SEO

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες SEO: τεχνικό SEO, on-site SEO και off-site SEO.

  • Το τεχνικό SEO περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των τεχνικών πτυχών του ιστότοπού σας, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν εικόνες, γραμματοσειρές, JavaScript βιβλιοθηκών τρίτων κατασκευαστών κλπ.
  • Το on-site SEO επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπου. Πρέπει να είναι σχετικό με τους όρους αναζήτησης του κοινού-στόχου σας.
  • Το off-site SEO περιλαμβάνει οτιδήποτε συμβαίνει μακριά από τον ιστότοπό σας, αλλά συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης του SEO σας, όπως τα backlinks.

Sitemap

Χάρη στο sitemap, τα bots των μηχανών αναζήτησης μπορούν να βρουν τον ιστότοπό σας, να τον ανιχνεύσουν και να τον ευρετηριάσουν! Αν θέλετε να γίνει index ο ιστότοπός σας, πρέπει να δημιουργήσετε ένα sitemap και να προσθέσετε τις σημαντικές διευθύνσεις URL σας σε αυτό.

Εάν ο ιστότοπός σας έχει δημιουργηθεί με το WordPress, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το sitemap- το WordPress δημιουργεί ήδη ένα για εσάς!

Αν έχετε κάποιο πρόβλημα με τη δημιουργία ενός sitemap, υπάρχουν κάποια διαθέσιμα εργαλεία που μπορούν να το κάνουν για εσάς. Για παράδειγμα, εδώ είναι ένας σύνδεσμος προς ένα εργαλείο δημιουργίας sitemap.

Robots.txt

Το robots.txt δηλώνει στα εργαλεία των μηχανών αναζήτησης ποιες σελίδες είναι διαθέσιμες για σάρωση και ποιες όχι.

Ορισμένοι ιστότοποι επιτρέπουν σε όλους τους πράκτορες τους και στα spiders να ανιχνεύσουν τον ιστότοπό τους και απαγορεύουν ειδικές σελίδες όπως για παράδειγμα τις σελίδες του admin panel. Ωστόσο, ορισμένοι ιστότοποι απαγορεύουν επίσης σε όλους τους πράκτορες να ανιχνεύσουν τον ιστότοπό τους και επιτρέπουν ορισμένες ειδικές σελίδες. Είναι σαν να συμβαίνει το αντίστροφο. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο ταιριάζει στο έργο σας. Ειλικρινά, και τα δύο κάνουν το ίδιο πράγμα.

Από την άλλη πλευρά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο αρχείο robots.txt οποιουδήποτε ιστότοπου προσθέτοντας /robots.txt μετά το domain του. Για παράδειγμα, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο αρχείο robots.txt της dtek.

Εάν χρειάζεστε περισσότερες συμβουλές σχετικά με τη δημιουργία του αρχείου robots.txt, μπορείτε να εξετάσετε το σχετικό άρθρο της Semrush.

Το άλλο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε μετά τη δημιουργία ενός αρχείου robots.txt είναι να το ελέγξετε. Υπάρχουν διάφορα διαθέσιμα εργαλεία για το σκοπό αυτό.

Εάν ο ιστότοπός σας έχει αναπτυχθεί από το WordPress, δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε ένα τέτοιο αρχείο. Το WordPress το δημιουργεί ήδη!

Search Console & Bing WebMaster

Το Search Console είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία που έχει αναπτυχθεί από την Google. Μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση ευρετηρίασης της ιστοσελίδας σας, τα ερωτήματα αναζήτησης, τα σφάλματα ανίχνευσης κ.λπ.

Το Bing Webmaster Tools είναι μια δωρεάν υπηρεσία που παρέχεται από τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft. Μπορείτε να ελέγξετε την ανίχνευση του ευρετηρίου του ιστότοπού σας, την απόδοση του ιστότοπου και πολλά άλλα.

Τα εργαλεία βοηθούν τους διαχειριστές ιστοσελίδων να βλέπουν τα αποτελέσματα ευρετηρίασης και τα σφάλματα σχετικά με τις σελίδες τους για να βελτιώσουν την απόδοση SEO για το Google & Bing.

Συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, το SEO είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της προβολής της ιστοσελίδας σας και την προσέλκυση δυνητικών πελατών. Η κατανόηση των βασικών αρχών του SEO, συμπεριλαμβανομένων τεχνικών εννοιών όπως τα meta tags και το robots.txt, καθώς και η βελτιστοποίηση εντός και εκτός του ιστότοπου, είναι απαραίτητη.

Εργαλεία όπως οι γεννήτριες Sitemap, το SEMrush και το Search Console/Bing Webmaster μπορούν να βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας και στην παρακολούθηση της απόδοσής του. Παραμένοντας ενημερωμένοι και αξιοποιώντας αυτούς τους πόρους, μπορείτε να ενισχύσετε τις προσπάθειες SEO και τελικά να αναπτύξετε την online παρουσία σας.

Μέσα από το blog μας θα σας ενημερώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα για τεχνικές SEO που μπορείτε να εφαρμόσετε για την υψηλότερη κατάταξη στο google τόσο της ιστοσελίδας σας όσο και του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Related Post