Πώς να βγάλετε προδιαγραφές για το νέο σας site

Κάθε project το οποίο σέβεται τον εαυτό του πρέπει να συνοδευέται από προδιαγραφές . Μια καλή καταγραφή των προδιαγραφών ενός project επιτρέπει τόσο σε εσάς όσο και στην ομάδα μας να μπορέσει να καθορίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους χρόνους παράδοσης  , το budget και το κόστος του έργου . Στο συγκεκριμένο post γραφούμε έναν οδηγό ο οποίος θα σας βοηθήσει σε περίπτωση που αποφασίσετε να κάνετε ένα καινούριο website.

Περιγράψτε την εταιρεία σας

Δεν χρειάζεται να πείτε την ιστορία της ζωής σας αλλά μία περιληπτική περιγραφή της εταιρείας προσδίδει ένα καλό και χρήσιμο προφίλ στο project σας. Πληροφορίες που θα βοηθούσαν είναι :

  • Ένα σύντομο ιστορικό της εταιρείας
  • Μέγεθος της εταιρείας – αριθμός υπαλλήλων, αριθμός κτιριών , μέρη στα οποία υπάρχουν γραφεία ή αποθήκες , τζίρος και γενικά οποιοδήποτε μέγεθος θεωρείτε πως θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν . Για παράδειγμα ο αριθμός υπαλλήλων επηρρεάζει τις ώρες εκπαίδευσης , ο αριθμό των κτιριών ενδεχομένως τα μεταφορικά κλπ ..
  •  Υπηρεσίες στις οποίες η εταιρεία ξεχωρίζει προκειμένου να αποτελέσουν μια καλή βάση εκκίνησης
  • Επιτεύγματα , βραβεύσεις , συνεργασίες

Περιγράψτε τους στόχους σας

Σίγουρα η αύξηση των πωλήσεων είναι κάτι το ολοφάνερο όμως υπάρχουν περισσότεροι στόχοι τους οποίους μόνο ο ιδιοκτήτης γνωρίζει καλύτερα . Για παράδειγμα μία εταιρεία λιανικής ενδεχομένως να έχει στόχο την δημιουργία ενός δικτύου χονδρικής . Επίσης ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας και ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίζεται με το υπάρχον σας site σε περίπτωση που φυσικά αυτό υπάρχει.

Περιγράφοντας μας τους στόχους σας θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προδιαγεγραμμένο στα μέτρα σας .

Προσδιορίστε τουλάχιστον έναν στόχο που θα θέλατε να πετύχετε με το νέο σας eshop όπως για παράδειγμα :

  • Αύξηση online πωλήσεων
  • Δημιουργία πελατών χονδρικής
  • Αύξηση τηλεφωνικών παραγγελίων
  • Αύξηση online παραγγελιών
  • …….

Επίσης σε περίπτωση που προσπαθήσετε να μεταφράσετε τους στόχους σας σε αριθμούς μην συγκρίνεται με δεδομένα που ενδεχομένως έχετε δει από άλλα καταστήματα αλλά με βάση αυτά που εσείς έχετε καταφέρει μέχρι στιγμής . Με τον τρόπο αυτό η ανάπτυξή σας είναι πιο πιθανό να έρθει καθώς θα βασίζεται σε αληθινά και μετρήσιμα νούμερα .

Φυσικά μπορεί να υπάρχουν και στόχοι οι οποίοι δεν σχετίζονται άμεσα με τις πωλήσεις . Για παράδειγμα μπορεί να θέλετε να προβάλετε τις απόψεις και τις γνώσεις σας στον τομέα που δραστηριοποιήστε βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό την αναγνωρισιμότητα της εξειδίκευσής σας . Οπότε αναφέρετέ το σε περίπτωση που έχετε κάτι τέτοιο κατα νου.

Περιγράψτε το κοινό σας

Το να γνωρίζουμε το κοινό σας είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς ενδεχομένως αυτό να έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά . Για παράδειγμα σε περίπτωση που απευθύνεστε σε μία ομάδα ανθρώπων μιας συγκεκριμένης ποδοσφαιρικής ομάδας τότε τα χρώματα της ομάδας αυτής δεν θα πρέπει να αγνοηθούν όπως και τα χρώματα της αντίπαλης ομάδας .

Αφού περιγράψετε το κοινό σας μετά μπορείτε να περιγράψετε τι θα θέλατε να κάνει αυτό μόλις επισκεφθεί το site σας . Να αγοράσει κάτι , να διαβάσει ένα post , να κάνει εγγραφή στο newsletter σας , να κάνει share στα social media το content σας ..

Επίσης ένα εξίσου σημαντικό να δώσετε διαφορετικές προτεραιότητες στις διάφορες κατηγορίες των πελατών που θέλετε να προσεγγίσετε. Για παράδειγμα σε περίπτωση που η προσέγγιση είναι γεωγραφική μπορείτε να πείτε ότι θέλετε να στοχεύσετε σε νησιά και μετά την ηπειρωτική ελλάδα ..

Ενδεικτική περιγραφή της δομής του site

Σίγουρα το design του νέου site δεν θα περιγραφεί στις προδιαγραφές . Όμως είναι καλό να υπάρχει ένας απλός σκελετός στον οποίο θα γνωρίζουμε το τί θέλετε να συμπεριλάβετε. Επίσης μην αντιγράφετε την παλιά σας δομή και δοκιμάστε να κάνετε κάτι καινούριο. Μην χάνετε δηλαδή το πλεονέκτημα της αλλαγής και του φρεσκαρίσματος το οποίο θα έχετε με ένα νέο και διαφορετικό site .

Τεχνικές προδιαγραφές

Με λίγα λόγια τι θα θέλατε να κάνει ακριβώς το site σας . Όσο πιο καλά περιγράψετε το τεχνικό κομμάτι τόσο ακριβέστερη θα είμαστε όπως είπαμε και παραπάνω . Θέλετε να συνδεθεί με κάποιο ERP , θέλετε να γίνεται εξαγωγή σε κάποια μηχανή σύγκρισης τιμών , θέλετε να απενεργοποιούνται κάποιες επιλογές σε συγκεκριμένες περιπτώσεις . Όλα αυτά είναι μερικά από τα οποία αυξάνουν την πολυπλοκότητα του website και θα είναι καλό να είναι γνωστά εξαρχής .

Επιπλέον προδιαγραφές

  • Προσβασιμότητα: Θέλετε το site να είναι προσβάσιμο από κάποιες ειδικές ομάδες του πληθυσμού όπως για παράδειγμα από άτομα με προβλήματα όρασης;
  • Ταχύτητα Ιστοσελίδας: Σας ενδιαφέρει η ταχύτητα φόρτωσης του site σας ; Περιμένετε υψηλή επισκεψιμότητα ; Εαν έχετε eshop τότε η απάντηση είναι ναι πολύ 🙂
  • Θέματα Νομικά : Υπάρχουν κάποια θέματα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν και είναι νομικής φύσεως; Για παράδειγμα ενδεχομένως το site σας να είναι προσβάσιμο μόνο από άτομα άνω των 18 ετών

Ιστοσελίδες που σας αρέσουν

Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να δούμε το στύλ και τα γούστα σας έχοντας έτσι ένα σημείο εκκίνησης προς το τελικό design .

Ανταγωνισμός

Το να προσδιορίσετε τους ανταγωνιστές σας μας επιτρέπει να κάνουμε μία μελέτη στις ιστοσελίδες τους και να :

  • Δούμε τις τεχνικές που εφαρμόζουν και να δανειστούμε τις πιο καλές και στην δική μας ιστοσελίδα
  • Μπορούμε να βρούμε κάποιο κενό – ευκαιρία στην αγορά το οποίο θα σας επωφελήσει
  • Θα είμαστε βέβαιοι πώς η σελίδα μας είναι διαφορετική και ξεχωρίζει

Προϋπολογισμός Έργου

Ένα από τα μεγαλύτερα taboo των πελατών είναι ο προϋπολογισμός που σκοπεύουν να διαθέσουν για το έργο τους . Σαν εταιρεία με 12 χρόνια παρουσία στον χώρο γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο προϋπολογισμός ενός έργου καθώς μπορούμε με τον τρόπο αυτό να προσδιορίσουμε με ακρίβεια το πώς θα προχωρήσουμε .

Σε περίπτωση που το budget σας είναι χαμηλό έχουμε ποιοτική λύση η οποία περιλαμβάνει την σταδιακή κατασκευή του έργου όπου επιπλέον λειτουργίες μπορούν να προστεθούν με την πάροδο του χρόνου και όταν εσείς θα είστε έτοιμοι.

Επίσης το να είστε ρεαλιστές στον προϋπολογισμό σας εξασφαλίζει ότι θα πάρετε την καλύτερη δυνατή λύση και πώς τα κομμάτια αυτής θα είναι ποιοτικά .

Deadlines

Στο σημείο αυτό πρέπει να γράψετε σε πόσο χρόνο θέλετε το έργο να είναι έτοιμο .

Όπως και να έχει όσο και να το βιάζεστε μπορείτε σίγουρα να υπολογίσετε ένα λογικό χρονοδιάγραμμα .

Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να προσαρμόσουμε άμεσα το κόστος είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω καθώς ενδεχομένως να χρειαστεί να προσλάβουμε έξτρα προσωπικό εαν ο χρόνος είναι πιεστικός ή από την άλλη πλευρά ενδεχομένως ένα feature που θέλετε να το αναπτύσσουμε ήδη επομένως μπορείτε να επωφεληθείτε με την αναμονή σας.

Τι να αποφύγετε

Παρόλο που έχουμε συνεργαστεί με πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις τα παρακάτω μας έχουν προκαλέσει σύγχυση στο παρελθόν :

  • τεχνική ορολογία την οποία δεν γνωρίζουμε
  • μακροσκελής προδιαγραφές – να θυμάστε ότι γράφετε το διαβάζουν άνθρωποι
  • δώστε περισσότερο έμφαση στην δομή και όχι στην εμφάνιση η οποία θα προσδιοριστεί καλύτερα κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του έργου

Έαν είστε έτοιμοι για το νέο σας έργο τότε θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε . Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για την κατασκευή του νέου σας eshop , την κατασκευή της νέας σας ιστοσελίδας είτε στο email : info@dtek.gr είτε τηλεφωνικά στο 2310 888 078

Related Post