Είναι κάτι παραπάνω από αριθμοί
Όταν μιλάμε για τον διαδικτυακό κόσμο, το κοινό το οποίο σας ακολουθεί, είναι το χρυσό εισιτήριο για οτιδήποτε προσπαθείτε να πετύχετε. Αν έχετε ένα Blog το οποίο δεν διαβάζει κανείς, βίντεο στο Υoutube με μηδενικές προβολές ή ένα κανάλι στο Twitch που δεν παρακολουθεί κανείς, τότε σίγουρα κάτι κάνετε λάθος.
Παρακάτω αναλύω μερικούς τρόπους για να αποφύγετε αυτά τα λάθη, ή αν τα έχετε κάνει ήδη, να τα αλλάξετε.
Ποιότητα αντί για Ποσότητα
Πολλοί άνθρωποι χάνουν το νόημα, όταν φτάνουν στην δημιουργία περιεχομένου. Ακολουθώντας το λανθασμένο σκεπτικό “όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο”, αφιερώνουν τον χρόνο τους στην δημιουργία περιεχόμενου απλά και μόνο για να γεμίσουν με άρθρα το blog τους, να ανεβάσουν πολλά βίντεο στο Youtube κανάλι τους κτλ. Επιλέγουν δηλαδή την ποσότητα, και όχι την ποιότητα.
Αυτό που έχω καταλάβει στα χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο Διαδίκτυο, είναι πως ο κόσμος θα διαβάσει / αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο που ανεβάζεις, μόνο όταν έχει κάτι πολύτιμο να του προσφέρει. Μόνο τότε θα αφιερώσει τον πολύτιμό του χρόνο διαβάζοντας ένα άρθρο, βλέπωντας ένα βίντεο. Από την άλλη, δεν θέλεις ο χρήστης που θα επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου να κάνει scroll χωρίς σκέψη, σπαταλώντας τον χρόνο του σε ανούσιο περιεχόμενο.
Σε έναν κόσμο γεμάτο μετριότητα και memes, η ποιότητα ξεχωρίζει σαν πολύχρωμο μπαλόνι, σε μία θάλασσα γεμάτη από ασπρόμαυρες φωτογραφίες.
Δημιούργησε γνήσιες σχέσεις με τους υπόλοιπους
Εάν ανήκεις σε κάποια διαδικτυακή κοινότητα, το πιο πιθανό είναι να έχεις συναντήσει ανθρώπους που ζητάνε “like for like” ή “follow for follow”. Αυτού του είδους οι χρήστες, εάν γίνουν πολλοί, μπορεί να διώξουν τους ανθρώπους που επιζητούν γνήσιες σχέσεις με την υπόλοιπη κοινότητα. Λειτουργούν σαν τα παράσιτα σε έναν αγρό, όπου εάν πολλαπλασιαστούν, υπάρχει κίνδυνος να καταστραφεί και το υγιές κομμάτι του αγρού.
Δημοσίευσε περιεχόμενο, όχι για τα likes, τα upvotes και τα emotes. Δημοσιεύσε όταν έχεις κάτι να πεις στην κοινότητα στην οποία απευθύνεσαι, κάτι να τους προσφέρεις. Δημιούργησε μία αυθεντική σχέση με το κοινό σου.
Βρες τους πρώτους σου 10 θαυμαστές
Ποιος δεν θα ήθελε ορδές από θαυμαστές, followers, από την πρώτη κιόλας μέρα που ξεκινάει να δραστηροποιείται σε μία κοινότητα. Όμως είναι καλύτερα να ξεκινήσεις με μία μικρή ομάδα, η οποία θα μεγαλώνει στην πορεία, με σταθερό ρυθμό. Είναι καλύτερα να έχεις 10 πραγματικούς fans, παρά 1000, οι οποίοι δεν θα ξαναπροσέξουν την επόμενη δημοσιέυσή σου.
Το είδος των αθρώπων που είναι γύρο σου, δείχνουν σε μεγάλο βαθμό και το είδος των ανθρώπων που θα έρθουν και στο μέλλον. Οι ενεργοί θαυμαστές, είναι πιο πιθανό να σε προτείνουν σε κάποιο φίλο τους, να σχολιάσουν μία δημοσίευσή σου ή να αλληλεπιδράσουν με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
Είναι ο νόμος της έλξης στην πράξη!
Μην τρέχεις συνέχεια πίσω από τα χρήματα
Ενώ είναι ωραίο να βγάζεις χρήματα από το κοινό σου, μην το κάνεις τόσο προφανές. Προσπάθησε να μην το δείχνεις συνέχεια προς τους θαυμαστές σου, γιατί θα καταλήξεις στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που θέλεις.
Συμπεριφέρσου ως ενήλικας στον πραγματικό κόσμο.
Επιζητώντας συνέχεια το οικονομικό όφελος, παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως ένας πεινασμένο – κάποιου είδους πιεστικό πλασιέ που προσπαθεί με 1002 τρόπους να σου πουλήσει το προϊόν του.
Δημιούργησε ευκαιρίες για τους θαυμαστές σου, να σου προσφέρουν χρήματα, αλλά μην τους πιέζεις. Για τους θαυμαστές, υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην υποχρέωση να δώσουν χρήματα και στην εθελοντική προσφορά αυτών.
Να είσαι αληθινός. Να είσαι ο εαυτός σου.
Ακούγεται κλισέ, παρ’ όλα αυτά είναι αλήθεια. Είσαι πιο ενδιαφέρον άνθρωπος από ότι νομίζεις. Αποδέξου τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις, και παρουσίασε τα στο κοινό σου. Χτίσε την διαδικτυακή σου ταυτότητα, βασισμένος στον αληθινό σου εαυτό.
Το να παρουσιάζεις ψεύτικο προφίλ, σημαίνει ότι αντιγράφεις κάποιον άλλον. Δεν υπάρχει τίποτα το αυθεντικό σε αυτό. Με την πάροδο του χρόνου, δεν θα έχεις την δυνατότητα να τραβηξεις την προσοχή του κοινού, ούτε καν να διατηρήσεις το κοινό που ήδη έχεις.
Σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα δεν έχουμε ανακαλύψει καλά τον εαυτό μας. Κάποιοι είναι τυχεροί και τα κατάφεραν όσο ήταν έφηβοι. Κάποιοι άλλοι όχι. Αυτό όμως δεν αποτελεί πρόβλημα, όλοι μας περνάμε από στάδια προσδιορισμού και επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς μας.
Θέλει εξάσκηση. Θέλει χρόνο. Αλλά πάντα να είσαι ο εαυτός σου – οι αναγνώστες και οι θεατές σου πάντα το καταλαβαίνουν αυτό.
Απόλαυσε την διαδικασία
Η δημιουργία περιεχόμενου είναι μία δύσκολη δουλειά. Εάν δεν απολαμβάνεις την διαδικασία, τότε κάτι κάνεις λάθος. Εάν πάλι δημιουργείς περιεχόμενο, με αυτοσκοπό το οικονομικό ώφελος, τότε δεν θα διαρκέσει και πολύ.
Όταν ο κόσμος λέει να ακολουθήσεις το πάθος σου, αυτό που εννοεί στην πραγματικότητα είναι να ακολουθήσεις το μονοπάτι που οδηγεί στην δημιουργία με ευχαρίστηση. Οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με πράγματα που τους κάνουν χαρούμενους.
Εμένα για παράδειγμα μου αρέσει το γράψιμο. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά πάντα μου άρεσε η διαδικασία της δημιουργίας και της σκέψης. Αυτοί που μισούν το γράψιμο, θα το βρίσκουν πάντα δύσκολο, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ πρόσπάθησαν.
Είναι σαν να κάνεις μία δουλειά που μισείς. Πήγες εκεί αρχικά για τα λεφτά που σου προσφέρει, αλλά με την πάροδο του χρόνου, θα δυσκολέυεσαι όλο και περισσότερο να σηκωθείς από το κρεβάτι για να πας. Θα γίνει μία αγγαρεία για εσένα και η καθημερινότητα σου θα είναι δύσκολη.
Το ίδιο συμβαίνει και στην δημιουργία περιεχομένου. Επέλεξε θεματολογία που σε κάνει να νιώθεις ευχάριστα. Θα δώσεις μία διαφορετική αύρα στο περιεχόμενό σου και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στο κοινό σου.
Να αλληλεπιδράς με την κοινότητα
Σε φόρουμ, σχόλια, συζητήσεις και περιεχόμενο τρίτων.
Αλλά μην διαφημίζεις τον εαυτό σου παράλληλα.
Να είσαι αυθεντικός, και να ενδιαφέρεσαι πραγματικά για το περιεχόμενο που σχολιάζεις. Όσο περισσότερα δίνεις στην κοινότητα, τόσα περισσότερα θα πάρεις πίσω – σε ακολούθους και αλληλεπίδραση. Με την ενεργή συμμετοχή σου δημιουργείς σχέσεις και εν δυνάμη αναγνώστες ή θεατές.
Κανένας δεν θα επιλέξει να δει το προφίλ σου επειδή του το ζήτησες. Θα το κάνει από περιέργεια, εάν εντοπίσει κάτι που τον ενδιαφέρει.
Από την στιγμή που είναι μέσα στο προφίλ σου, έχεις πετύχει τον στόχο σου. Το αν θα μείνουν, ή αν θα το ξαναεπισκεφθούν, εξαρτάται αποκλειστικά από το περιεχόμενο που θα τους παρουσιάσεις.